iAudio 4GB iAUDIO D2, White 4 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iAudio 4GB iAUDIO D2, White 4 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

thaii1 02-12-2010

Ik heb deze mp4 al zo een 2 jaar, of misschien langer.
Wat een supertoestel is me dit. Touchscreen onbetrouwbaar? No way, werkelijk ALLES werkt nog perfect aan mijn Cowon.

Ongelooflijk veel instellingen voor je muziek en levert zeer veel vermogen.

Kwaliteit van filmpjes is ook ongelooflijk mooi!

Dit is met gemak een ipod-killer (niet dat dit zo moeilijk is). Muziek overzetten werkt simpel en efficient met mapjes, geen omslachtig systeem als bv itunes nodig.

Thumbs up!

Almanzo 18-09-2008

Ik heb mijn Cowon D2 nu zo een jaar in mijn bezit en ben er nog steeds zeer over te spreken. Prachtig beeld en super geluid. Ipod is niks tegenover dit apparaat.

maxman 27-08-2008

Heb deze nu al een tijdje. Nadat ik de firmwire heb geupgrade naar v. 2.57 is het echt een alleskunner.

Hij geeft muziek, afbeeldingen en films goed scherp weer en de kwaliteit is ook goed (films kijken is niet aan te raden, zeker niet met ondertiteling). Hij heeft een Fm-radio met recorder functie, geluidsrecorder, .txt lezer. Thema's installeren is ook mogelijk

Na de firmwire update... heeft hij ook: notepad, een normale en uitgebreide rekenmachine, Flash player (dus als je nog niet genoeg applicaties hebt, kan je ze altijd nog downloaden + plus simpele spelletjes)

anoushka-17 12-04-2008

een geweldige mp3 kan er niets anders over zeggen!
Hij heeft alleen maar pluspunten zoals het scherm is helder en de touch is erg handig. Het driehoekje wat erbij zit is handig want zo wordt je scherm niet zo vies van je vingers. Een film erop kijken kan ook, zelfs lange films van 2 uur is mogelijk (het scherm is er niet te klein ervoor). Na die twee uur heb je nog voldoende batterij over.
De mogelijkheden op deze mp3 speler is groot. Je kan er zelfs op tekenen, er zitten twee rekenmachines op (normale en grafische). Als je dit niet hebt moet je hem even upgraden (www.cowon.com).

met andere woorden ben er zeer tevreden over! Het is geen miskoop!

M.van Epen 30-01-2008

Prima geluid; beeld verbluffend goed.
Batt goed, werkt lang, maar display geeft aan dat deze beijna leeg is; speler gaat gewoon door.
Ben zeer tevreden.
Kwalitieit geluid benadert mini-disc Sony.

WaRRie 09-01-2008

Cowon D2..
Wat kan je er nog meer op zeggen dan al gezegd is.

Persoonlijk vindt ik hem echt de moeite en het geld dubbel en dwars waard.
Hij kan veel en is uit te breiden met een kaartje van 32 gig.

Ik heb vele recensies gelezen over de D2 en niet een is slecht.
Iedereen vindt het een goed apparaat.
Het werkt goed. Beeld en geluid is uitstekend.
Batterij duur is ook uitstekend.
Gelukkig zit er ook een hoesje bij, extra bescherming is altijd goed.

Wat ik ook geweldig vindt is als je in de trein zit of gewoon lang moet reizen (trein, bus of bij rijder in de auto) Je kan een filmpje kijken. Het scherm is daar wel klein voor maar dat neemt niet weg dat je het niet goed kan zien.
Beeld kwaliteit is perfect. Je kan er foto's op zetten en laten zien op de tv, of een filmpje die je gemaakt hebt met je digitale camera.

Je kan zelf je wallpapers maken en erop zetten. (mist je dat kan natuurlijk ;) ) Of gewoon een foto.

De vele gadgets die je erbij kan halen is ook de moeite waard.

Wat kan een mens nog meer zeggen over de D2.

Mocht je overwegen om er een te kopen.. Mijn mening is... Niet verder zoeken en neem de Cowon D2!!!

Caspar Minning 28-12-2007

Ik heb deze geweldige mp3-speler aangeschaft.
Ik ben helemaal verliefd op het apparaat, hij ziet er mooi en degelijk uit, en ik kan zonder lastige I-tunes gewoon alle soorten muziek formaten erop gooien! met alleen mp3 afspelen doet hij het makkelijk 42 uur!

Reemd 05-11-2007

Voor zover ik het tot nu toe kan beoordelen is dit werkelijk de perfecte mediaspeler. Om te beginnen is de lange speelduur (audio 50 uur, video 10) een verademing. Voor video lijkt het scherm klein, maar ik vind het heerlijk wegkijken, zelfs de ondertitels zijn zeer goed te lezen. Srt ondertitels neemt hij gewoon mee. Het touchscreen is extreem scherp en komt met zijn 16 miljoen kleuren heel natuurgetrouw over. De stylus gebruik ik niet: Met mijn vinger is het scherm ook goed te bedienen.
Met het bijgeleverde programma kan iedereen uit de voeten en het werkt perfect om je films en series om te zetten in het juiste formaat, alles gaat bijna vanzelf. Alleen jammer dat je er geen dvd's mee kunt rippen om ze op je speler te zetten. Hier gebruik is dvdfab voor, deze zet je dvd in een uur om naar een geschikt formaat voor de D2.
De geluidskwaliteit is natuurlijk uitstekend zoals van Cowon te verwachten is. Aan ruimte ook geen gebrek: Nu 4 GB intern en zodra hij uit komt en betaalbaar is een 32 GB sd hc kaart.
Het enige nadeel wat ik in veel reviews op het net las is dat hij slecht te bedienen is vanuit je broekzak, vanwege het beperkt aantal indrukbare knoppen. Misschien is er intussen een firmware update gekomen want ik kan met de drie indrukbare knoppen prima uit de voeten vanuit mijn broekzak: + en - gebruik ik voor het volume en de m knop indrukken is pauze en ingedrukt houden is forwarden naar het volgende liedje. Deze functies kan je zelf naar wens aan de knoppen toewijzen.
Nog een tip: Zet meteen bij settings (in het afspeelscherm) de 'boundary' op Folder, want hij staat anders op All en dan ben je veel te lang aan het klikken tot je bij je muziekmappen kan komen. Bovendien kan je anders geen liedjes/videos verwijderen. Met de Folder boundary speelt hij ook alleen af wat je in je map gezet hebt.
Ook het plaatsen van muziek en video gaat heel makkelijk aangezien het apparaat als opslagmedium wordt gezien dus je kunt gewoon slepen. Dit gaat erg snel: met 5 mb per seconde.
Ook leuk is dat Cowon regelmatig met een firmware update komt waarmee ze extra functionaliteit inbouwen, zoals onlangs bv flash mogelijk is waarmee je o.a. spellen kunt spelen. In één woord geweldig dus!

1991C 22-09-2007

inderdaad echt een top ding!
het geluid is echt waanzinnig, helaas heb ik de video nog niet uit kunnen proberen.

Otxoa 19-08-2007

De D2 gekocht voor mijn vakantie, dus hem de afgelopen weken flink aan de tand gevoeld en ik moet zeggen ... de positieve reacties hier kan ik geheel onderschrijven.
Het is een genot om hem te beluisteren en te gebruiken, echt een hebbeding voor de gadgetfreak. Ook mijn vrienden waren direct onder de indruk, zeker over de accu die het inderdaad makkelijk 2 dagen volhoudt (een keer de hele dag laten spelen omdat ik hem niet goed had uitgezet).

Ook het werken met het pennetje is erg prettig, al is het jammer dat je hem niet in de D2 kunt opbergen. Hem met het bijgeleverde koordje er aan laten zwengelen vind ik niet prettig.

Luuk D 05-08-2007

Wat een prachtige speler is dit. Ik was er al lang naar uit aan het kijken en sinds een paar dagen in m'n bezit. Kwaliteit van muziek is erg belangrijk bij mij. Dus een prachtige aankoop. AKG K 324 P oordopjes krijg ik later binnen om het helemaal compleet te maken. Maar met m'n MPX 60 van sennheisser is het ook al boven de top. Heerlijk werken met de touchscreen. Vingers zijn het verlengde geworden van je brein. Kwaliteit van video en foto is gewoon verbluffend, alhoewel je geen 2 uur naar het schermpje gaat turen voor een film. Radio kwaliteit valt me op sommige momenten iets tegen, hiermee is hij erg bewegingsgevoelig qua antennebereik. Maar als je het bereik heb (wat toch meestal het geval is) heb je weer prachtige kwalieit. Fijn dat er zo veel bestanden ondersteund worden bij video muziek en foto bestanden. Mis je iets, dan zal er na een tijdje wel weer een nieuwe firmware zijn voor je ontbrekende formaat. Microfoon voor opnemen werkt perfect ook van enige afstand. Text reader is leuk evenals het woordenboek, Tekenprogrammatje en flash games/programmatjes die bij de firmware versie 3.5 zit. Het leuke is dat er zo veel voor deze speler te vinden is wat betreft software/firmware/forums etc. Met deze speler kom je nog eens ergens.
Last van het touchscreen in je broekzak heb je eigenlijk niet. Gewoon de + de M en - toets goed instellen. Heerlijk formaat. Ik vertrouw erop dat kleine probleempjes en eventuele aanpassingen en ideeën in de nabijetoekomst aan bod komen met nieuwe sofware en firmware.
1 puntje, jammer dat ze er niet meteen bluetooth hardware in hebben gezet, dit is altijd handig.
TIP: wanneer je een SD of SDHC kaartje koopt, let op de schrijf en leessnelheid. Anders ben je dalijk lang bezig met laden/opstarten/files op de kaart zetten.

TOP speler, ik kan 'm iedereen aanraden die voor kwaliteit met een vleug styling gaat. Ipod, is verleden tijd mensen COWON maakt alleen maar kwaliteit spelers.

Gadget Inspector 26-07-2007

Ik heb deze speler nu een paar maanden en ben er nog steeds erg blij mee. Verwacht alleen geen super user interface, waar sommige dingen wel een beetje beter zouden kunnen. Maar voor de rest: top geluid, mooi schermpje, lekker formaat, GEEN DRM! (gewoon drag en drop van je muziek dus). Een ander zeer fijn punt is de enorm lange accuduur. Hij speelt makkelijk twee etmalen door, wat ook erg handig is, als je m per ongeluk aan hebt laten staan en ie na een dag nog steeds makkelijk 20 uurtjes speelt. Hierom vind ik de D2 misschien wel de fijnste MP3 speler op de markt.

Slayer 06-07-2007

Ik heb deze mediaspeler ongeveer een maand geleden gekocht, en ik kan niet anders dan de andere reviews op deze site gelijk geven. Prachtig ding, gluidskwaliteit is echt super. Mijn vorige mp3 speler moest ik op z'n allerhardst zetten om het geluid goed te horen, bij deze ongeveer op de helft. Er zit flink veel vermogen in. Ook het beeld is prachtig, heb er 2 films op gekeken in de auto en ben er erg tevreden over. Andere pluspunten: Pictureviewer (geen limiet aan grootte v/d plaatjes), wallpapers op het hoofdscherm, radio + opnemen van radio, notebook (tekenen op het touchscreen), flash player (voor bijv. spelletjes) textviewer en uitbreiden met SD kaartjes tot 32 gig. Er zitten wel een paar nadelen aan deze media speler. Er is geen goede opbergplek voor de stylus die je erbij krijgt, en zo raak je hem dus snel kwijt.
Een ander nadeel is dat als de zon flink schijnt, je het scherm erg moeilijk kan zien. Je moet echt je hand erboven houden en op de fiets is nog wel eens lastig. Een ander nadeel is dat dze mp3 speler niet echt schokbestendig is. Toen ik deze mp3 speler ongeveer 2 weken had, heb ik het uit mijn handen laten vallen, en zelfs met het beschermhoesje eroverheen, ging deze kapot. Hij ging niet meer aan. Verder keurig afgehandeld door de verzekering en heb ondertussen alweer een nieuwe. Verder vind ik het de beste mp3 speler die ik ooit gehad heb en ik spreek denk ik namens meer mensen als ik zeg dat je geen spijt krijgt als je deze mp3 speler koopt! Top ding!

Yoeri 04-07-2007

Ik heb hem gekregen voor me slagen van de HAVO.
Het was ver boven me verwachtingen. De geluidskwaliteit is super, maar ook het beeld is super mooi. Alles werkt lekker makkelijk. Echt een aanrader!

Bob NL 02-07-2007

Ik mis nog een aantal pluspunten in alle reviews hier, die zeker het vermelden waar zijn:
- Met de recente firmware update is het mogelijk FLASH games af te spelen! Flash applicaties zoals een rekenmachine of agenda zijn mogelijk.
- Paint, tekenen met je Stylus (touchscreen-pen) en afbeeldingen opslaan/openen op je PC
- AVI(DivX/Xvid) afspelen
- Zeer handige software (converters, viewers) meegeleverd.
- SDHC ondersteuning, ondersteuning voor SD kaarten van max. 32gb (!) deze zijn momenteel nog niet eens op de markt.
- Mogelijkheid thema's aan te passen met persoonlijke achtergronden, opstart scherm enz.
Verder alles top, prima geluidskwaliteit en ook veel vermogen, je kan deze MP3 speler zonder versterker op je Audiosysteem aansluiten. Video met ondertiteling, duidelijk te lezen. Geweldige accuduur van 52 uur video en 10 uur film. Kortom: terecht dat dit apparaat best reviewed is in juni.

E.Janssen 12-06-2007

Iaudio is echt kwaliteit. het geluid is super, echt heel goed. bestanden erop zetten gaat heel makkelijk.
Foto's erop zijn prachtig, maar wat heb je er eigenlijk aan?
Bediening lijkt makkelijk maar toen ik hem eenmaal thuis had, bleek ik het kleine lettertype niet te kunnen lezen zonder leesbril. Omdat het (bijgekochte) leren hoesje met sleutelhanger aan je broekriem hangt, moet ik hem losmaken om dichtbij te kunnen lezen.
Ook vind ik het jammer dat je hem niet met 1 hand kunt bedienen zoals bv. bij de samsung wel kan. Je draagt hem niet om je nek, dus is daarom niet zo handig op de fiets. Je moet dus echt afwegen voor welk doel je hem wil gebruiken.

henk swagten 12-06-2007

Prachtig innovatief speeltje; heb net 2 mp3s gekregen ivm een feestje; de nano 8GB en de iAudio 4GB. Qua gebruikersgemak wint Apple, da's duidelijk. Maar voor deze muziek (en video) liefhebber is de iAudio de ABSOLUTE winnaar (afgezien van het feit dat de nano eigenlijk maar een duf dingetjes is waar iedereen al mee rond loopt). Over het pennetje van de iAudio is al (te) veel geschreven. Ik vind het maar niks (gebruik met succes m'n uit de kluiten gewassen wijsvinger), maar m'n zoon vindt het schitterend; heeft trouwens ontdekt dat je java-games kan downloaden voor urenlang speelplezier!

Bert Jamin 05-06-2007

Wat een beest van een apparaat! Ik heb tot nu toe altijd een draagbare minidisc-speler gebruikt. Wat een wereld van verschil is dit. Het geluid is echt vele malen beter en het beeldscherm is werkelijk fantastisch. Ik heb inmiddels bijna al mijn favoriete muziek- en dvd-nummers erop gezet. Met name de dvd-nummers kunnen flink uit hun jasje groeien. Er zitten nummers bij van over de 100 MB. Maar... dan heb je ook wat. Overigens heb ik ondanks dat, nog ruim 1,5 GIG aan intern geheugen over. Dus voorlopig hoef ik er nog geen afzonderlijk SD-kaartje voor te kopen. En als het zover is, moet ik toch een hele tijd uit de voeten kunnen met 1 kaartje van 4 GIG, een verdubbeling van het geheugen!

Het geluid overtreft echt m'n stoutste verwachtingen. Ik heb altijd gedacht dat er niets boven dat van de minidisc uitging. Mis dus! Daarnaast is de ingebouwde versterker vele malen krachtiger dan van welke draagbare speler dan ook. Om een vergelijk te maken: mijn minidisc heeft een ingebouwde versterker met een maximaal uitgangsvermogen van 5 mWatt, hetgeen zo'n beetje gebruikelijk is. Deze gaat maar liefs tot 74 mWatt! Daarnaast is de D2 ook nog eens voorzien van verschillende geluidsinstellingen die er nog een schepje bovenop doen en die je naar eigen smaak kunt aanpassen.

Het beeld is haarscherp, werkt zonder haperingen en zwart is ook echt zwart. En dan die kleuren... wat een genot. Ik was er eerlijk gezegd een beetje bang voor dat het scherm te klein zou zijn om iets goed te kunnen zien. Dat is gelukkig geenszins het geval. Het is alsof je je eigen mini HDTV bij je hebt. Wat een genot, altijd je lievelingsnummers bij je, niet alleen in superieur geluid maar ook nog eens in superieure beeldkwaliteit!

Het kostte alleen wel even tijd voordat ik door had, hoe je de nummers van een dvd kunt rippen. Maar dit was voor mij dan ook de eerste keer dat ik daarmee te maken heb gekregen. Alleen met het meegeleverde jetAudio werkt dat voor geen meter. Je krijgt dan een brei aan VOB- en andere bestanden te zien, zonder dat je de nummers ziet, die je wilt rippen.

Ik heb de nummers eerst van dvd geripped met het programma DVD to VCD AVI van Yasa. Dat programma levert niet alleen veruit de beste beeld- en geluidskwaliteit, maar je kunt zelf ook nog het nodige instellen, indien gewenst. Vervolgens heb ik jetAudio gebruikt om de bestanden te converteren naar m'n D2. Werkt echt feilloos.

Zoals door meerdere personen is aangegeven, kun je inderdaad het beste nog wat investeren in een goede koptelefoon. De geluidskwaliteit van de D2 verdient gewoon het allerbeste om er ook het allerbeste uit te halen. Kortom... zit je te dubben om een MP3-speler aan te schaffen? Op houden met dubben en meteen deze gaan kopen!!!

Ropp van Dijk 19-04-2007

(aanvulling op review 22-3) nog steeds erg tevreden met het apparaat. Over het geluid en de mogelijkheden werkelijk niets dan goeds. Echt genieten. Wel nog een paar dingen uit de praktijk om rekening mee te houden: (a) v.w.b. video blijken er maar weinig formaten te kunnen worden afgespeeld. Zelfs een aantal avi's en mpg's willen gewoon niet. (b) mijn versie heeft 2GB kaartje uitbreiding, en da's fijn. Alleen soms wat hinderlijk omdat ie als een 2e disk wordt gezien en dat vergt door de hele boom bladeren. Heb het nu opgelost door een soort snelkoppelingen te maken in de Direct Playing List. (c) De touchscreen vind ik echt wel handig, maar gisteren moest ik wel even grinniken om mezelf. Wat was het geval? De avond ervoor heb ik nog een tijd in bed liggen luisteren en daarbij de helderheid v.h. scherm op '1' gezet (normaal op '10'). Prima voor in het donker. De volgende ochtend op het station in een stralend zonnetje kon ik het echt niet meer lezen. Kostte me een 10 minuten voordat ik 'op de tast en de gok' die helderheid 10 weer terug had. Dat zijn de dingen waardoor je gaat houden van zo'n apparaat. Zonder dollen, ben er echt blij mee, als muziekliefhebber. En heb de overtuiging dat op elk apparaat wel wat valt aan te merken. Kijk dus vooral naar wat zo'n apparaat wél doet ipv wat niet.

LS te N 02-04-2007

Ik heb deze mp3 speler nu twee weken in bezit en ben erg tevreden over de resultaten.

Ik heb de speler via internet gekocht waarbij een mooie stevige beschermhouder werd meegeleverd.
Levering via de webwinkel ging bijzonder snel.
Het apparaat voldoet voor mij aan alle eisen. Het geluid is fantastisch, mogelijkheden meer dan genoeg, gebruiksgemak uitstekend en geen enkel probleem om hem te bedienen of je weg te vinden op het apparaat.
Vormgeving voldoet prima, is klein en handig en het touchscreen voldoet uitstekend.
Er wordt een duidelijke handleiding op cd meegeleverd.
Alle knoppen voelen degelijk en solide aan.

Ik heb de speler intussen geupdated naar een nieuwere versie wat erg eenvoudig ging. Al met al een paar minuten voor nodig gehad.
Updat is zo van de site van Cowon te downloaden en er staat een degelijke handleiding op hun site hoe je te werk moet gaan.

Christian1984 02-03-2007

Ik heb de D2 nu twee dagen in bezit.. ik ben er zeer tevreden over.. Het werkt snel, mooie touchscreen functie, zeer goede geluidskwaliteit.. Helemaal top!

baccara 21-02-2007

Erg tevreden over dit kleine alleskunnertje.
Bediening is erg eenvoudig, muziek, films of fotos afspelen geen probleem! In combinatie met de sennheisser CX300 topgeluid !! (kan Apple nog een puntje aan zuigen ;)

Rede van aankoop is de goede reviews, lange afspeeltijd (max52uur!!), radio en compact formaat.

Heb hem gekocht met 4GB SDcard dus nu 8GB aan opslag.

bij twijfel, Kopen!